Träning/Mat

Nu börjar ett smalare och nyttigare liv! Föjl med på min resa och viktminskning!

Idag är jag ju rökare och det funkar inte så bra att träna om man har astma och röker så jag ska försöka sluta. Men jag kan inte bara sluta helt så det får till en början bli 3st cigg om dagen (röker valigtvis ca 15st).

Och maten blir det också ändring på jag ska hålla mig borta från potatis, ris och pasta men lördag är min "äta vad du vill dag" för en sån dag måste man bara ha!;)

Träningsmässigt ska jag gymma 3dagar i veckan och springa/gå när jag känner för det! Igår sprang jag 1,7km på 12min vilket är ganska bra eftersom jag inte rört på fläsket på flera år och dessutom är jag rökare.

 
 
Och idag väger jag 63,2kg mitt mål är 55kg!
 
P.s vet att fötterna inte är det vackraste ni sett!
 
 
Här har vi maten jag åt igår, fläskkotlett i grädde med blomkålsmos och ärtor!
det var första gången jag gjorde blomkålsmos och jag lovar det är fan godare är vanligt mos, det är även lättare att göra och det går mycket snabbare!
 
Blomkålsmos!
 
Ingredienser:
Blomkål
Smör
Salt
Peppar
 
Gör så här:
Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak.
 
 
Här har vi mitt frukostbröd som jag bakade imorse Oopsie heter de. Jag tyckte inte det var så gott så jag kommer nog inte göra det igen, kommer kanske använda det som korvbröd/hamburgerbröd. Har även sett att man kan göra nyttig rulltårta av de. Då gör man bara en ända stor och sedan grädde och bär.
Men här har ni receptet iaf!
 
Oopsie-bröd
 

Ingredienser:

3 ägg

100 gram philadelphiaost

Lite  salt.

1/2 msk bakpulver

Gör så här:

Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna  hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur.  Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och (Ev. lite  bakpulver). Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget.  Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften  i smeten. Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150  grader i 25 minuter!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0